HTML

mozim

Imádom a filmeket. Betegesen. Ha valami nem rabolta az időm hanem adott néhány gondolatot későbbre azt megírom. A többit meg lehúzom :)

manopont:

Saját rangsorolás. Nem nektek, nekem! Ahogy nekem tetszett. Ha közvélemény kell, irány az imdb!

Linkblog

ereses

Sucker Punch / Álomháború

2011.03.26. 15:41 .mano

Láttam a trailert pár hónapja egy film előtt és annyi jött le, hogy gyönyörű, mindig jól sminkelt lányok akcióznak egy képzeletbeli világban. Hát ez csak jó lehet! - gondoltam, hiszen a látványos effekteknél csak a jó nőket szeretem jobban. Így hát nagyobb reményeket a story felé nem támasztva, elmentem megnézni a filmet, amint lehetett. (Persze angolul, a legutóbbi szinkronos tapasztalatom után többet nem kérek a mai magyar alápofázásból.)

A film egy látványos, Guy Ritchie koppintás-szagú jelenettel kezdődik, ami bemutatja, hogy főhősnőnk hogy kerül diliházba. Már ott sejtettem, hogy én itt lányokat tudatosan megkívánni nem fogok: világosan kiderül, hogy ezeket a lányokat csúnyán kihasználják, bántalmazzák és molesztálják majd. Az ezt követő folytatásban egy kicsit elvont, enyhén szürreális eseménysor következik, sok-sok absztrakcióval, tele elképesztő látvánnyal, őrületesen esztétikus, szexuális képekkel. Már ezért érdemes megnézni, de ezt még untam volna: szép nők és látványos dolgok a Transformersben is vannak és ott is kell még egy kis fűszer, hogy végig lehessen nézni.

De a film nem a trailer és nem is a története. Nem úgy foglalnám össze, hogy szökés a diliházból. Egyfelől bemutat egy rendkívül borzalmas világot, szemszögöt az életből. Másrészt ennek túlélését egy gyönyörű álomvilágon át ábrázolja, ahol minden siker, minden tökéletes és az út megszépül, győz a jó. És van benne még valami...

A szinte már nevetségesen sexy jelentein felül egy olyan erőteljes fojtott szexualitása van az egész filmnek, amibe beleborzongtam. A giccs olyan méreteket ölt, amit már undort kelt de az a nüansznyi finomság belekerült, amitől mégis a szája széllébe harap az ember. Lenyűgözött. Újra értékelni tudtam az ezerszer elsütött lassításokat, elcsépelt effekteket, sorozatgyártott szépségeket. Lüktetett. Úgy, ahogy kevés dolog. Amikor az első "utazás" elkezdődik Björk vonagló zenéjére, akkor éreztem, hogy ennek a filmnek a készítője ért valamit, amit szerencsére csak az emberek egy kisebb része ért. Ha ezt a filmet a többség le fogja húzni, örülni fogok, hogy nem tartozok közéjük.

manopont: 8/10

Szólj hozzá!

Címkék: film 5pont 6pont 7pont 8pont cgi

A bejegyzés trackback címe:

https://mozim.blog.hu/api/trackback/id/tr862773363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása